Rezistența internă este un parametru cheie care determină capacitatea de putere, eficiența energetică și generarea de căldură a bateriilor litiu-ion. Este, de asemenea, un indicator important al stării de sănătate (SoH) a bateriilor, care afectează accelerarea, încărcarea rapidă și designul sistemului de răcire al vehiculelor electrice (EV). În plus, pentru a evita abuzul bateriei și pentru a îmbunătăți siguranța și durata de viață a bateriei, Sistemul de management al bateriei (BMS) trebuie să stabilească un model de rezistență intern pentru a gestiona cu precizie capacitatea de alimentare. Prin urmare, cercetările privind rezistența internă și capacitatea de alimentare joacă un rol important în dezvoltarea celulelor de baterie de generația următoare și în optimizarea sistemelor de baterii. Cu toate acestea, deoarece a devenit o tendință pentru producători să adopte rezistență internă DC ultra-scăzută și să mărească modelele cu o singură celulă ca mijloc de a îmbunătăți densitatea de putere a vehiculelor electrice, echipamentele generale sunt din ce în ce mai incapabile să furnizeze curentul de testare necesar de mii de amperi. , care de obicei lasă inginerilor de testare o gamă limitată de echipamente scumpe.
În zilele noastre, tehnologia de măsurare a rezistenței interne a bateriei este împărțită în principal în două tipuri:
1) rezistența CC este determinată în primul rând prin utilizarea curentului de impuls (pas) pentru a măsura diferența de potențial, care este apoi utilizată pentru a calcula valoarea rezistenței interne;
2) Rezistența CA este determinată cu spectroscopie de impedanță electrochimică (EIS) folosind tehnologia spectrului de perturbații. Datorită proprietăților electrochimice complexe ale bateriei, rezistența CC nu poate fi comparată direct cu impedanța CA. Cele două tehnici de măsurare sunt complementare datorită diferenței dintre domeniile de timp ale analizelor și sunt selectate în mare parte în funcție de condițiile de aplicare.
În ceea ce privește proiectarea EV și a sistemului de stocare a energiei, curentul de impuls este adesea folosit pentru a testa rezistența internă CC. Pe lângă timpul scurt de testare, cercetările au arătat că amplitudinea curentului afectează și rezistența internă a bateriei [1] și că testul de impuls de curent ridicat aproximează mai aproape aplicațiile de sarcină reală. Metodele standard internaționale pentru testarea curentului de impuls sunt metoda pasului curent VDA [2] și testul de caracterizare a puterii impulsurilor hibride (HPPC) [3] [4], cu lățimi ale impulsurilor între 100mS-30S.
Căderile de tensiune sunt afectate de diferite fenomene legate de rezistența internă, în funcție de intervalele de timp respective de măsurare: rezistența ohmică a căderii tranzitorii de tensiune, capacitatea echivalentă și rezistența la transferul sarcinii electrice de interfață în primele câteva secunde ale căderii de tensiune și rezistența de polarizare a răspuns mai lent datorită difuziei ionilor (Figura 1). Rezistența totală este calculată din rezultatele testului cu puls. Trebuie remarcat faptul că o lățime mai mare a impulsului poate modifica starea de încărcare (SOC) și poate provoca căderi suplimentare de tensiune, ducând la abateri în măsurarea rezistenței interne. În schimb, o amplitudine a pulsului care este prea mică va duce la o creștere semnificativă a incertitudinii de măsurare. Eroarea de măsurare poate fi cauzată și de erori de măsurare curent/tensiune și erori de control al temperaturii. Vezi Fig. 1
În timpul testelor USABC HPPC, rezistența internă și caracteristicile de putere ale bateriei sunt calculate prin supunerea celulelor bateriei la 10~30S de descărcare maximă a impulsului și 10S de încărcare maximă a impulsului sub diferite SOC, cu scopul de a măsura modificarea potențialului electric. Prin acest principiu, dacă o celulă de baterie cu litiu de 60Ah trebuia testată de 10 ori curentul de lucru cu puls (rata 10C), era necesar să achiziționeze echipamente de încărcare și descărcare de 600A. Dar nu mai, pentru că acum Chroma oferă o soluție de testare a curentului puls 200%!
Capacitatea de curent cu un singur canal a Chroma 17010H este de 300A, care poate fi amplificată cu Super Mode pentru a scoate 200% curent (600A) în 30 de secunde, potrivit în special pentru testarea performanței curentului de impuls. Noul design se concentrează pe aplicațiile bateriei și optimizează modul de ieșire a puterii, ceea ce duce la o amprentă redusă cu 50% și o reducere cu 30% a prețului
Cheia capacității de curent puls ridicat proiectată de Chroma este controlul temperaturii circuitului de alimentare. În primul rând, arhitectura de recuperare a energiei cu eficiență ridicată a conversiei a modelului 17010H reduce foarte mult încălzirea componentelor în timpul încărcării și descărcării. În al doilea rând, crește curentul de funcționare prin optimizarea integrării modulului de putere și selectarea componentelor. În cele din urmă, se aplică proiectarea fluxului de căldură pentru a realiza controlul temperaturii. În ceea ce privește măsurarea, o structură distribuită de transformator de curent de înaltă precizie care asigură acuratețea curentului este completată cu un circuit de zonă rece și fierbinte pentru a reduce variația de temperatură, formând împreună un sistem integrat de testare a bateriei care realizează o ieșire de curent de impuls de 200%.
Avantajele cheie ale Chroma 17010H:
Pentru informații legate de produse, vă rugăm să vizitați site-ul nostru oficial și să lăsați solicitarea și informațiile de contact. Vom fi bucuroși să va servim!
Sistem de testare a fiabilității bateriei Model 17010H